Tuesday, April 28, 2009

PENANTI OH PENANTI......

Seperti kebiasaan setiap hari isnin hingga jumaat rutin harian aku sebagai seorang pendidik. Mencari pengalaman untuk bekalan sebelum benar-benar terjun ke medan perjuangan yang sebenar.

Setiap pagi seperti biasa tepat jam 7 pagi aku akan memanaskan enjin motosikal aku untuk mula belajar mencari nafkah( hehe).....

Seperti pelajar sekolah lain, waktu kerjaku tetap sama dengan mereka. Bermula jam 7.45 sehingga jam 2 petang.

Pulang ke rumah beristirehat sebentar. Selepas asar tepat jam 6 petang tugas aku bermula kembali. Dari jam 7 petang, berenti sembahyang maghrib dan sambung semula sehingga jam 10 malam. Aku mangajar al-quran di Pusat Pengajian Pra Tahfiz.

Hari ini bersamaan 28 April 2009. Aku pulang ke rumah lewat sedikit dari kebiasaan.

Aku bersama seorang lagi rakan sekerja aku singgah sebentar mendengar ucapan demi ucapan dari pimpinan Pakatan Rakyat. Perhimpunan malam ini diadakan di Yauasan Aman ( Markas Besar KeAdilan Permatang Pauh).

Malam ini Dato' Seri Anuar Ibrahim akan mengumumkan nama calon Pakatan Rakyat yang akan bertanding pada pilihan raya kecil Penanti.

Tepat jam 10.30 malam, nama Dr. Mansor bin Osman diumumkan sebagai calon yang akan bertanding. Beliau merupakan lulusan dari universiti Yen yang terkemuka di dunia. Mempunyai tiga Phd.

Dr. Mansor juga berkemungkinan akan menggantikan tempat Fairuz (Bekas Tim. Ketua Menteri 1). Semuanya atas budi bicara YB Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang.

Sama-sama kita doakan agar Allah membuka pintu hati rakyat Penanti agar memilih pemimpin yang benar-benar akan menjalankan taklifat yang akan dipikulnya nanti.

31 Mei 2009 dijangka akan berlangsung pilihan raya kecil Penanti.

TAKBIR!
TAKBIR!
TAKBIR!

0 Komen dan perkongsian yang berharga:

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP