Thursday, December 17, 2009

Salam Maal Hijrah 1431

ألسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

Dengan Nama Allah Yang Maha Atas Segala-galanya yang berada di bawah naunganNYA

Tahun 1430 bakal meninggalkan kita dengan bermacam-macam kenangan pahit, manis, suka, duka, sedih, gembira dan sebagainya. Namun sebagai umat Islam yang sepatutnya perlu bersyukur kerana masih diizinkan Allah untuk berada di dalam dua nikmat yang cukup besar iaitu :

NIKMAT IMAN
 &
NIKMAT ISLAM


Mestilah dan wajiblah mengingati akan asal usul kejadian mereka yang ditugaskan oleh ALLAH kepada sekaliannya untukalankan tugas sebagai KHALIFAH di muka bumi ini.


Sehubungan dengan itu, pihak penerbitan The Power Of  Da'ie ingin menyeru & memperingati kepada sekalian muslimin dan muslimat sekalian supaya kita dapat menyambut pengakhiran & permulaan tahun baru ini dengan Doa Akhir Tahun & Awal Tahun sepertimana yang kita sedia maklum.

DOA AKHIR TAHUN HIJRAH

Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib  pada akhir bulan Zulhijjah.Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata

 "Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"






DOA AWAL TAHUN HIJRAH

Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :~


"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".



Ya Allah...

Ampunilah akan segala kesalahan kami
andaikata kesalahan itu kami lakukan
secara sedar atau tidak sedar...

Kami memohon padaMU agar
tahun 1430H yang akan berlalu ini
dapat menjadikan kami insan yang
lebih taqarrub padaMu bila menjelangnya
tahun 1431H....

1 Komen dan perkongsian yang berharga:

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP